Co způsobí Magie ničivá v postapokalyptické Atlantě?

Název: Magie ničivá

Série: Kate Daniels 7

Autor: Ilona Andrews

Nakladatelství: Fantom Print

Datum vydání: květen 2015

V postapokalyptické Atlantě se blíží Vánoce a všude panuje klid. Kate Danielsová a Pán šelem Curran ale vědí, že se jedná o klid před bouří. Hugh d’Ambray, vojevůdce Rolanda a jeden z mála lidí, kteří znají Kateino tajemství, by měl být mrtvý, ale přesto žije. A rozhodl se zasadit rozhodující úder. Nastal okamžik, kdy se Kate bude muset střetnout se svým otcem Rolandem.

Jeden z kožoměnců zavraždil Pána mrtvých Mulradina Granta, který měl šanci stát se vůdcem atlantské pobočky Lidu. Kate a celá Smečka dostanou na vypátrání vraha necelých dvacet čtyři hodin. Pokud ho nenaleznou, Hugh vyhlásí Smečce válku. Načasování nemohlo být horší. V Pevnosti je sotva polovina kožoměnců a sám Pán šelem Curran odjel pracovně pryč. Je pravděpodobné, že Hugh d’Ambray má ve Smečce špeha a že Curran jel rovnou do pasti.

K tomu se přidávají problémy v klanu vlků, kde o moc soupeří Dessandra se současnou alfou Jennifer, jež není zrovna Kateinou fanynkou. Aby toho nebylo málo, tak Christopher se chová ještě podivněji než obvykle a snaží se Kate varovat před nebezpečím. Problém je v tom, že kvůli své zlomené mysli nedokáže svá vidění zprostředkovat tak, aby jim někdo porozuměl.

Kate Danielsová patří mezi kick-ass hrdinky, co radši používají zbraně a zabíjejí, než sedí na zadku a politikaří, a neschází jí ani ironický smysl pro humor. Přesto její postava prošla od prvního dílu Magie mrtvých značnou proměnou. Z osamělé ženy, které si držela všechny od těla a skrývala tajemství svého původu, se stala Chotí a alfou celého klanu kožoměnců. Uvědomuje si, že ji to činí zranitelnou, a bojí se, že kvůli ní zemřou její přátelé. Neváhá ale vzít odpovědnost do svých rukou a kvůli svým blízkým bude bojovat, i kdyby ji to mělo stát život. Už se ani nevyhýbá používání magických schopností, které jí umožňují ovládat nemrtvé. Naopak se v tom snaží zdokonalit, protože v boji proti Hughovi a Rolandovi se jí budou hodit.

Na scéně se opět objeví řada více či méně známých vedlejší postav: životem poznamenaný vlkodlak a Katein kamarád Derek, lehkomyslný a zbrklý Ascanio nebo výbušná Dessandra s pořádně prořízlou pusou a zálibou v lehce oplzlých poznámkách. Nemůže chybět ani proradný a nebezpečný Hugh d’Ambray, jehož Kate podivným způsobem fascinuje a hraje si s ní na kočku a na myš. A nakonec se čtenáři dočkají i bájného Rolanda, o němž toho hodně slyšeli, ale zatím neměli možnost se s ním setkat.

Ilona Andrews se od prvního dílu neuvěřitelně vypsala. Příběh hladce a svižně plyne a dokáže od začátku až do konce pohltit.  Nechybí pořádná dávka akce, nebezpečných nadpřirozených monster, soubojů všeho druhu a překvapivých zvratů a odhalení. Akční momenty vyvažují ironické hlášky, které odlehčují situaci. Čím dále ale příběh pokračuje, tím víc atmosféra houstne, nebezpečí přibývá a lidé začínají umírat. Všechno spěje k závěrečnému střetnutí Kate a Rolanda, na které čtenáři tak dlouho čekali.

Manželé Gordonovi, kteří se skrývají za pseudonymem Ilona Andrews, v Magii ničivé završili dějovou linku střetnutí Kate s jejím otcem Rolandem. Nelze než autory obdivovat, jak perfektně mají celou sérii vymyšlenou. V Magii ničivé přivedli na scénu postavy z předchozích dílů a jednotlivé události z celé série do sebe krásně zapadly a získaly nový rozměr.

V Magii ničivé autoři namíchali dobře známou a osvědčenou směs: promyšlený příběh, pořádnou dávku akce a magie, překvapivé zvraty, spoustu trefných hlášek i špetku romantiky.  Konec hlavní dějovou linku série překvapivě završil, přesto další zápletky zůstávají nevyřešené, nezbývá než se tedy těšit na osmý díl s názvem Magic Shifts, který by měl vyjít v českém překladu v roce 2016.