18. 8. 2016

Čtenáři z Broken Wheel doporučují: čtěte a žijte

Název: Čtenáři z Broken Wheel doporučují

Autor: Katarina Bivaldová

Datum vydání: květen 2016

Sara přiletí ze Švédka do amerického městečka Broken Wheel navštívit Amy, s níž se dosud znala jen prostřednictvím dopisů, v nichž sdílely svou lásku ke knihám. Jenže Amy mezitím zemřela a Sara uvízla v podivínském městečku, kde nikdo neví, co s ní. A ani ona neví, co se sebou.

Sara netuší, co má v malém, vymírajícím městečku uprostřed ničeho (teda uprostřed kukuřičných polí) dělat. Zvlášť když jsou jeho obyvatelé kapku zvláštní a například ji nenechají za nic zaplatit. Nakonec Sara dostane nápad podělit se s Broken Wheel o knihy zesnulé Amy. Otevře si malé knihkupectví a je odhodlaná přimět Broken Wheel ke čtení. Jenže netuší, co všechno její nápad způsobí…

Sara je samotářská knihomolka, co si nepotrpí na módní oblečení a make-up a nové věci a kontakt s cizími lidmi ji stresují. Nejraději žije prostřednictvím příběhů v knihách, jenže čas od času ji napadá myšlenka, jestli to stačí. Jestli by třeba taky neměla žít svůj vlastní život.

Nechybí pestrá skupinka vedlejších postav. George, co se trápí ztrátou dcery a snaží se zbavit závislosti na alkoholu, akční Jen, šéfredaktorka jediných místních novin, John, co vlastní železářství a taky je jediným mužem tmavé pleti v celém městečku, bručounský Tom, kterému dohazují Saru, rozhodná Caroline, co tak trochu celé Broken Wheel řídí nebo majitel hospody Andy se svým partnerem Carlem, kteří jsou pro změnu jediní zástupci čtyřprocentní menšiny v Broken Wheel. Všechny vedlejší postavy mají barvité charaktery a zajímavé osudy, takže vás rozhodně nebudou nudit.

„Tak jestli to skončí dobře…,“ řekl Tom a nedokázal potlačit úsměv.

„To jistě,“ řekla Sara vážně. „Teda… pro ni. On oslepne a přijde o ruku.“

Tom se v křesle zavrtěl.

„Ale je šťastný,“ ujistila ho vzápětí. „Má přece svoji Janu.“

„Panebože,“ uteklo Tomovi bezděčně.

Čtenáři z Broken Wheel doporučují, str. 139

V knihách podobného typu obvykle nechybí romantická linka. Nejinak je tomu v Čtenáři z Broken Wheel doporučují. Ono těch milostných propletenců je tam vlastně víc, ale nebudu vám prozrazovat mezi kým, protože to, že vztahy nejsou úplně prvoplánové, patří mezi přednosti knihy. Každopádně vám ale mohu prozradit, že mě občas ty vedlejší linky zajímaly snad ještě víc než to, co bude se Sárou.

Katarina Bivaldová píše neuvěřitelně čtivě a chytlavě, takže jsem Čtenáře zhltla za dva dny. (A zvládla bych to rychleji, ale četla jsem je na dovolené, kde jsme taky měli jiný program:) Často jsem se u toho usmívala, každou chvíli se zasmála nahlas a pomalu jsem ani nedýchala, jak jsem byla zvědavá, co se stane dál. Ano, chvílema to bylo napínavější než kdejaká detektivka.

Knihu Čtenáři z Broken Wheel doporučují Katarina Bivaldová prošpikovala narážkami na spisovatele a knihy, ale dokázala to poměrně přirozeně zakomponovat do děje. Často s ní budete souhlasit, pobavíte se a navíc získáte tipy na knihy, které si musíte přečíst. Láska k literatuře je totiž ze Čtenářů přímo cítit.

Realista ve mně samozřejmě sice občas vystrčil růžky a upozornil mě, že tohle se může stát jenom v románu. No jo. V realitě by pravděpodobně byli obyvatelé Broken Wheel burani, co by mezi sebe švédskou turistku nepřijali, nikdy by se nenechali přimět na čtení a celá ta věc s otevřením knihkupectví v cizí zemi a vízem by prostě nevznikla. Protože takhle to nefunguje. Rychle jsem v sobě ale drsného realistu udusila, protože o tom Čtenáři z Broken Wheel doporučují nejsou.

Čtenáři z Broken Wheel doporučují, patří mezi feel good romány, takže by se mělo jednat o pohodové čtení, co vám zlepší náladu. A to Čtenáři splnili na jedničku. Katarina Bivaldová dokázala napsat půvabnou a oddychovou, ale přitom chytrou knihu, která potěší všechny milovníky příběhů o knihách, životě, lásce a hledání sama sebe a svého místa na světě.

Knihu Čtenáři z Broken Wheel doporučují si můžete koupit ZDE

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji nakladatelství HOST.