Mercy si zahrává s Ohnivým dotykem

Název: Ohnivý dotyk

Série: Mercy Thompson 9

Autor: Patricia Briggs

Nakladatelství: Fantom Print

Datum vydání: červen 2016

Mercy Thompsonová Hauptmanová, družka alfy Smečky columbijského poříčí, nemá chvilku klid. Fae vyhlásili nezávislost a na lidi z Mercyina města poslali obrovského trolla. Během nebezpečné potyčky Mercy vyhlásí město za území Smečky s tím, že každému poskytne ochranu. Následky na sebe nenechají dlouho čekat, protože o azyl požádá ohněm dotčený chlapec, co vlastně chlapcem není…

Aiden patřil kdysi dávno mezi lidi, pak byl ale uvězněn Pod kopcem, v magické zemi fae, kde strávil několik stolení. Získal dar magie ohně, přestože lidé by žádnou magii mít neměli. To zajímá všechny fae a někteří by neváhali Aidena rozebrat součástky, jen aby přišli, v čem jeho tajemství spočívá… Aidenovi se podaří uprchnout a útočiště nachází v sídle Smečky columbijského poříčí. S ním ale uprchne také Mercyin přítel, železem políbený fae, Zee a jeho syn Tad. A fae chtějí jednoho nebo všechny získat zpátky.

Jenže to je teprve začátek všech problémů. Bran, marok všech vlkodlaků, se Smečky columbijského poříčí zřekne, aby zabránil válce mezi vlkodlaky a fae. Přesto hrozí střet mezi Smečkou columbijského poříčí a fae. Nebo mezi fae a lidmi. A Mercy se tak trochu vlastní vinou ocitá uprostřed toho zmatku a musí přijít na to, jak hrozící krvavé lázni zabránit…

Mercy Thompson patří mezi jednu z nejlepších ženských hrdinek, kterou lze v literatuře nalézt. Má celou řadu zvláštních schopností – proměňuje se v kojota, má dar vycítit magii, vidí duchy a doprovází ji tajemná a mocná faeská hůl. Přesto působí naprosto uvěřitelně a lidsky. Má srdce na pravém místě a vždycky je ochotná poskytnou pomoc, i když to znamená, že samu sebe vystaví nebezpečí.

Na scéně se opět objeví řada oblíbených vedlejších postav, z nichž každý působí stejně propracovaně a uvěřitelně jako sama Mercy. Nechybí Mercyin druh a manžel Adam a jeho dcera Jess, členové Smečky columbijského poříčí v čele s Darrylem, homosexuálem Warrenem nebo přisprostlým a cynickým Angličanem Benem. Protože se Ohnivý dotyk točí kolem fae, na scénu přikráčí také tajemný Šedý pán Bauclaire nebo bývalý hospodský strýček Mike. A nakonec se objeví i samotná Baba Jaga.

Ohnivý dotyk přináší všechno, na co jsme v sérii s Mercy Thomsponovou zvyklí: komplikovaný a propracovaný příběh, sympatické a uvěřitelné postavy, originální nápady, pořádnou dávku nadpřirozených stvoření, akci a nebezpečí, kapku romantiky a propletené mezilidské (i nelidské) vztahy. To vše Patricia Briggs podala neuvěřitelně čtivým a chytlavým stylem, takže není problém Ohnivý dotyk přečíst na jeden zátah.

Patricia Briggs se tentokrát soustředila na tajemné a nevyzpytatelné fae. Dozvíme se tak o nich a jejich světě řadu nových informací. Té teorie je možná v knize trochu moc, protože ne vždycky jsem měla jasno v tom, jak to autorka myslela. A taky všechno to povídání je na úkor akce nebo prostoru, který mohla věnovat vedlejším postavám.

Kvalita série Mercy Thompson s přibývajícími díly kupodivu neklesá. Patricia Briggs ukazuje, že stále dokáže přijít s novými nápady a propracovanými zápletkami. Ohnivý dotyk není nejlepším dílem ze série, ale to je hodně individuální, protože každý z nás má jiný vkus. Já jsem si čtení maximálně užila, protože se Ohnivý dotyk věnuje fae, a tyto díly patří k mým neoblíbenějším. Důkazem budiž to, že jsem ho přečetla za jediný den. A ihned po dočtení jsem měla chuť sáhnout po dalším dílu, který ale v originále vyjde až příští rok. Takže si do té doby dám aspoň re-reading posledních dílů, protože neuškodí si všechny ty události a informace pořádně osvěžit a utřídit.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Martinus.cz.